So this time I'll make you proud

2014-10-31 @ 13:31:34 Filed in: Vardag
Kommentarer: 0
Efter kyrkan i söndags stannade jag och snackade med Oskar ett tag, var ett tag sen senast och så var det kul att höra om hans nya klass och allt! Efter det tog jag bussen till övik och mamma. Tänkte köpa något att äta på bussen men blev så att jag köpte te istället haha, dock typ världens godaste te, speciellt det med päron-chokladsmak, ny favvo. Miriam kom förbi i alla fall och sov även över, vi åt skorpor och pratade och gjorde även broccoli mitt i natten haha, välbehövligt.

Måndag tog jag och Andreas bussen till stan, köpte högtalare, chips och sånt, pärondryck(<333333), hyrde film, köpte thaimat, hämtade Philip på fritids och sedan gick vi hem till mamma och såg film, åt och bara myste typ. Min bror är världens bästa alltså ni förstår inte ens❤️❤️ Snackade lite mer om vår syskontatuering, lutar nog mot att bli en sol-måne grej, inte helt klart än dock.

Tisdag fick jag för mig att steka amerikanska pannkakor till frukost, Andreas blev rätt nöjd haha. Sedan låg jag i sängen i princip hela dagen, ont överallt och ingen ork för någonting så bara vilade upp mig, vi såg oth och pratade hela kvällen. Onsdag såg typ likadan ut som tis, pallade inte träffa folk helt ärligt, förutom att jag gjorde ett besök hos papi och Dimitra, myste med syster och såå. Mamma kom och hämtade mig och Andreas när hon slutade jobbet vid 19 och så åkte vi hem, såg ego och åt gurka haha. Torsdag var typ same igen, mådde sämst, vilade upp mig, vid 18tiden tog jag tåget tillbaka till Sundsvall med en fet sallad som mamma skickade med mig. Saknar redan mitt rum, framför allt min säng för den är bezt, och mamsen ofc hehe och katterna alltså ååh.

Idag är det fredag och jag tog precis ett låångt varmt bad, rakade benen och allt sånt jobbigt ni vet, tvättade håret blabla. Fortfarande helt slut i både kroppen och huvudet så ligger i sängen bara just nu, ska se något avsnitt av homeland. Senare åker jag till Sanna som äntligen kommit hem från USA(!!!!!!) och fixar mig med henne och så blir det förfest och sedan halloweenfest på aveny, AronChupa spelar så är taggad på albatraooooz, känns som att det kommer bli en bra kväll!

And we know that it could be and we know that it should and you know that you feel it too

2014-10-26 @ 09:25:17 Filed in: Vardag
Kommentarer: 0
Moas katt sov med mig igår, mysis. Vi klev väl upp runt 11, chillade mest bara under dagen, Moa fixade värsta frukosten åt mig haha, typ smoothie, färskpressad apelsinjuice, kaffe latte osv, och hon fick i mig rätt mycket faktiskt! Sedan såg vi resten av the bible och slog upp i Bibeln samtidigt, blev intressanta samtal kan jag lova. Joanita joinade lite senare, vi gjorde pizza, jag åt gurka och dipp haha och så fixade vi oss och drog på krogen, blev en grym kväll faktiskt! Träffade på massa folk vi kände, bland annat Mårten vilket var kul! Hann sova några få timmar i alla fall och nu är det söndag och jag väntar på bussen, ska in till stan, EFS och ha scouter. Sedan blir det kanske övik, får se!

I see that now you have changed and I'm the one that you blame

2014-10-24 @ 02:58:11 Filed in: Vardag
Kommentarer: 0
Tog ett långt varmt bad idag, tog på mjukiskläder och sedan bussen in till stan och nästa buss vidare mot Birsta där jag mötte jag upp Moa på Ica maxi. Vi handlade lite smått och gott, sedan åkte vi hem till henne, lagade mat och såg typ hela första säsongen av portkod eftersom jag är typ den enda i världen som inte sett det haha. Vi såg även dom nya avsnitten och sedan några avsnitt av the bible, pratade massor och så, she's the best. Nu ska vi sovaaaa så hörs imorgon pusshej

So I guess we're back to us, oh cameraman, swing the focus

2014-10-22 @ 23:41:09 Filed in: Vardag
Kommentarer: 0
I söndags tog jag bussen in till stan, EFS, gudstjänst. Glad att jag gjorde det för den gav så väldigt mycket! Buss hem och såg homeland och pratade i telefon resten av kvällen typ.
I måndags var jag till sjukhuset, skola och sedan satt jag på barista i några timmar och skrev klart en låttext haha... Hem och sov.
Igår mådde jag sämst, åkte till Julia i alla fall. Såg game of thrones och paradise, pratade massor vilket verkligen behövdes, sov där. Och hon är bäst.

Idag var jag på alla lektioner, vilket jag är väldigt stolt över för de senaste två veckorna har jag knappt tagit mig ur sängen alltså. Dock har jag inte alls mått särskilt bra eller varit speciellt pigg idag.. Haha ska skriva ett citattal på svenskan och ringde min bror för att fråga efter ett bra citat. Han sa till mig att jag skulle kika kikteam och skriva "quote" så skulle jag få ett citat tillbaka. Jag ba jo men eller hur... Sen testade jag och det funkade hahah orkar inte ens VEM kom på den funktionen?? I alla fall har jag pratat med Miriam, Kristin, Jessica och pappa i telefon och sett ph, blöder förresten näsblod IGEN alltså pallar ejjjj. Kroppen säger verkligen ifrån nu. Ska i alla fall försöka sova och hoppas på en bättre dag imorgon!

Grekland 2014

2014-10-20 @ 00:56:39 Filed in: Vardag
Kommentarer: 0
Det är typ femtiotiomiljonertusen saker jag inte kommer skriva och minst lika mycket jag inte fick med på bild, men inlägget kommer ändå bli typ en hel bok haha så ni får vara nöjda med detta :-)

Den 24:e juli satte jag och Sanna oss på tåget från Sundsvall till Arlanda. Vi hade packat för en utomlandsresa, även kollat på olika resemål i flera veckors tid, men inget var bokat. Det blev strul med försenade tåg så sista biten fick vi ta en taxi. Väl framme på Arlanda var klockan cirkus 2 på natten. Vi gick in och bokade första bästa resa genom mobilen och priset var sänkt till tusen eftersom det var så nära inpå. Vi gick till en hotellreception för att få biljetterna utskriva, men det blev strul med det med, just eftersom vi bokade så extremt sent inpå. Löste sig tillslut, precis som alla problem under resan skulle visa sig göra, och vi klev på planet, 4 timmar efter vi bokat resan.

Ca 2000kr var. I det ingick flyg dit, transfer till hotellet, hotell i en vecka ("lägenhet" med kök, badrum, två sängar och två balkonger), transfer till flygplatsen och flygresan hem. Allt det skulle egentligen blivit 4500kr var, men som sagt var priset rejält sänkt eftersom vi bokade bara några få timmar innan planet skulle lyfta. Det var den största fördelen, nackdelen var att vi fick platser på helt olika ställen i flygplanet. Extra jobbigt för Sanna eftersom hon är så flygrädd.. Hon hade plats 6 typ och jag hade kanske 36, men bytte sedan med en person då denne hade fått plats 26 när resterande i dennes familj satt på samma rad som mig, och för mig spelade det ju ingen roll var jag satt direkt. Sedan, när alla hade hittat till sina platser, frågade en flygvärdinna mig om jag reste själv. Jag förklarade att min kompis satt längre fram och då sa flygvärdinnan att personen som skulle sitta på platsen bredvid mig inte dök upp så Sanna kunde byta dit. Planet var fullsatt utom precis den platsen, som bara var bredvid mig eftersom att jag hade bytt plats med den ensamme familjemedlemmen. Hur tur liksom??

Från att vi klev av planet tills vi fick tag på våra väskor tog två timmar, det var kaos både på väg till och vid bagagebandet. Vi hittade i alla fall våra väskor tillslut och vår reseledare som visade oss till rätt buss. Bara bussresan till hotellet var världens äventyr! Går inte in på detaljer dock för då kommer detta inlägg aldrig ta slut haha, men det bästa var nog tanten som satt bakom oss. Hennes kommentarer om trafiken, och hur hon hoppades att folk skulle få repor på sina bilar osv. Ni kommer aldrig kunna fatta hur kul det var eftersom ni inte var där, så ni får helt enkelt lita på mig bara. Skrattade så jag inte kunde andas haha

Vi hade bokat ospecificerat hotell och hade därför ingen som helst aning om hur det skulle vara eller se ut, annat än att vi skulle ha eget kök och badrum som i en lägenhet. Men det var väldigt fint och bra!! Och hotellgubben var bäst haha, världens sötaste, hjälpte oss med allt hela tiden. Vi viste inte heller var hotellet skulle ligga, bara att det skulle vara på Kreta och nära Chania. Så när vi packat upp och gick ut för att se oss omkring fick vi panik när vi inte kunde hitta någon strand. Allt vi såg var berg haha, sedan visade det sig att vi helt enkelt gått åt fel håll. Stranden var bara en 100 meter från vårt hotell, men åt andra hållet.

Vi frågade oss fram till en bankomat, eftersom vi inte hunnit växla några pengar på Arlanda, (Det var ju stängt de få timmar vi var där..) som då tyvärr var stängd/ur funktion/nånting just då. Men det som stod på lappen gjorde oss desto gladare!! Det var nämligen så att när vi satt och diskuterade vart vi skulle resa pratade vi om att åka till byn Almirida, eftersom vi visste att Johannes (vår vän från Sverige, Härnösand) jobbade där under sommaren. Planen var då att vi skulle dyka upp helt unexpected och ba surpriiiise typ. Men sedan struntade vi i det och tog första bästa billigaste resa istället, utan en tanke på Almirida eller Johannes. När vi då såg på lappen som satt vid bankomaten, att närmsta bankomat var i Almirida utbrast vi båda Johannes! Vi frågade några killar i närheten hur långt det var till Almirida och det visade sig vara grannbyn, bara några kilometer ifrån. Helt sjukt faktiskt att vi hamnade där han var!!

Våra dagar såg i stort sett likadana ut every day. Vi klev upp vid 9, åt frukost på balkongen och gick sedan till stranden. Vid 14-tiden gick vi och åt lunch på något mysigt ställe, sedan tillbaka till stranden. Vid 17-tiden gick vi hem, duschade, hängde upp alla blöta handdukar,bikinis osv och gick och la oss. Sov tills klockan 21.00 cirka, då klev vi upp, fixade oss, åt middag på något fint ställe och sedan var vi ute och festade hela natten, kom hem allt emellan 04 och 07. Upp igen klockan 9 och så fortsatte det.. Vi sov alltså inte mycket alls, tog verkligen vara på varenda sekund haha

Vi köpte inte så mycket under resan egentligen, det mesta var väl mat. Vi hade en matbutik precis bredvid hotellet vilket var super! Vi köpte hem vatten ofc, sur körsbärsjuice, fetaost och tsatsiki. Bröd köpte vi från bageriet ca 50m bort. Det, tillsammans med mina näringsdrycker, var i princip allt vi hade i vårt kylskåp. Allt annat åt vi ute. Det blev mest sallad, frapé och gyros(❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️) haha men ibland varierade vi oss också! Någon dag köpte vi nutella, persika, körsbär osv och doppade och en dag köpte vi kinder joy och pringles med kerthupsmak. Vi köpte presenter att ta med hem, och så köpte vi varsin flytmadrass. Vi hade nämligen fått den brillianta idéen att vi skulle simma ut med madrasserna, till bojarna som var långt ute på vattnet, knyta fast madrasserna i dom och ligga där och sola, vilket vi också gjorde haha.

Balkongerna måste få ett eget litet stycke här haha, ärligt, dom var bäst. Den ena hade morgonsolen och den andra hade eftermiddagssolen, vilket var perfekt för då kunde vi både äta frukost ute i solen på balkong 1 på morgonen och sedan hänga upp handdukar och badkläder så dom kunde torka när vi kom hem igen! Vi satt även på balkongen alltid innan vi drog ut, pratade och lyssnade på musik (med mobilen i en ljuslyckta för att förbättra ljudet haha). Balkong 1 är typ min favorite place in the world alltså ärligt❤️❤️ Vi köpte en flagga också haha, den hamnade där

Vi lärde känna så himla mycket underbart folk alltså, men utav alla så var Billy speciell. Han hade en gammal Nokia-knappmobil, en lång lillfingernagel bland alla andra korta, småstammade när han pratade och trodde att Sanna hette Sanija. Han visade oss runt till platser vi aldrig annars kunnat hitta, kom med vatten till oss på stranden, bjöd på mat från sin restaurang, skjutsade oss överallt och hjälpte oss med allt hela tiden! Han var konungen själv och saknar honom massor!!

Vi upptäckte nästan på en gång att Kalives (där vi bodde) inte alls var någon turistort, det fanns nästan bara lokalbefolkning vilket var så himla skönt och jätteroligt!! Almirida däremot, grannbyn där Johannes befann sig, var fyllt av turister. Dit åkte vi självklart några gånger, åt middag med en extremt överraskad och förvånad Johannes med kompis, och festade med norskar. Bartendern på Atlantis var to die for typ så där hängde vi mycket. Hamnade även på någon grillfest en kväll haha!

Det är två kvällar/nätter jag minns extra mycket. Den ena var när jag och Sanna själva åkte in till Chania stad och där gick runt och letade bra klubbar. Så helt plötsligt stöter vi på två killar, Filippos och Christos. Det roliga var att vi kvällen innan, i Almirida, hade träffat Filippos. Chania är en väldigt stor stad så sannorlikheten att vi skulle träffa på honom där var typ 1 på 182732789833893!! Dom tog oss runt till de bästa klubbarna och mysigaste matställena man kunde tänka sig så det var verkligen helt perfekt! Återigen hade vi världens tur! Vilket vi också hade den andra speciella kvällen. Det var vår sista kväll i Grekland. Vi hade gått och lagt oss efter standen, som vanligt, men denna gång vaknade vi inte av alarmen vid 21-tiden, vi sov istället till 02.00 och fick panik när vi vaknade upp. (Detta hände även Chania-kvällen, men inte så konstigt då vi knappt sov något alls eftersom vi var ute hela nätterna och inte ville missa solen på dagarna!) i alla fall så fixade vi oss och gick ut. Vi satt vid havet och pratade om att vi ville till Almirida, men vi ville inte betala taxi. Så helt plötsligt kommer det förbi två killar med bil och frågar om vi vill med till just Almirida! Vi åker dit och där är världens beachparty, och alla som vi lärt känna under vår resa är där!! Perfekt sista kväll, verkligen perfekt avslut.

Första dagen, efter bara två timmar ute i solen, blev jag brunare än brunast. Men allt är typ borta nu... Sista dagen piercade jag näsan helt spontant. Jag är så fruktansvärt glad över att vi gjorde den här resan, det är nog det bästa jag gjort i hela mitt liv. Så härligt, roligt hela tiden, underbart! Vi klättrade över murar, blev jagade av hundar.. Det värsta som hände under resan var nog när vi hade en ödla på vårt rum, eller nej, när vi trodde att någon var i vårt hotellrum för det var skrivet med en kajalpenna på handfatet. Det visade sig dock vara ett missförstånd allting men just i stunden var jag verkligen livrädd, kändes som om vi var i början på en skräckfilm.

Framför allt annat är jag så himla lycklig över min bästa vän. Hon är oslagbar på alla sätt och resan hade inte ens varit hälften utan henne! Hon är min andra halva, känner mig utan och innan, vi tänker och tycker i princip lika och det är så skönt att ha någon som man funkar så bra med. Hon är bäst, konung❤️

Jag ångrar mig, det värsta var inte skräckfilmsgrejen, faktiskt. Det värsta var när vi skulle hem till Sverige. Vi kom inte "hem" till hotellet förrän 07 på morgonen efter vi varit ute sista kvällen, och transferbussen som skulle ta oss till flygplatsen skulle gå 10.00. Vi hade ställt 25 alarm, vi vaknade inte. Ja vaknade 10:02, paniken då alltså, ni förstår inte ens.. Jag skrek till Sanna, kastade mig upp ur sängen. Vi hade inte packat någonting, trots att vi tänkte göra det dagen innan, våra väskor var helt tomma. Det låg kläder över hela golvet och på båda balkongerna, smink på varenda hylla och över hela handfatet i badrummet. Saker Ö V E R A L L T. Jag hörde röster utanför vår dörr, öppnade och där stod hotellgubben. Han pratade snabbt på grekiska och jag förstod ingenting, ändå förstod jag allt. Kunde höra motorn från en buss och ropade till gubben att han skulle hälsa att vi kom nu. Vi kastade sakerner i våra väskor, allt vi kunde hitta, tryckte ner precis allt. Madrasserna lämnade vi och flaggan på balkongen hann vi inte ta ner, annars fick vi med precis ALLT. Och från att jag vaknade i panik tills att vi satt på bussen? 6 min. 6 MIN!! Alltså det måste vara världsrekord ärligt, heelt sjukt vilken tur vi hade.

På flyget hem fick vi platser bredvid varandra. Flyget var försenat och när vi sedan landat var bagaget sent så när vi äntligen fått våra väskor fick vi springa genom Arlanda för att hinna till, och hitta till, bussen som skulle ta oss tillbaka till Sundsvall. Den här resan var så otroligt speciell, och all tur vi hade hela tiden, det var bara helt sjukt. Eller nej, det var Gud.

I know that people change but you just stayed the same

2014-10-18 @ 19:40:16 Filed in: Vardag
Kommentarer: 0
Det jag minns från i torsdags är att vi hade matte där jag och Moa var grymma as usual och att jag ringde mamma och bröt ihop totalt, tårarna tog aldrig slut. Jag är trött, helt slut faktiskt. Sover inte, tar mig inte upp ur sängen på mornarna, det funkar inte. Ingenting funkar just nu. Ändå är allt så bra, i mitt liv liksom, just precis nu. Går inte att förklara, förstår knappt ens själv.

Igår hade vi rep och konsert med star for life, kan inte minnas senast jag kände mig så fylld av energi som jag gjorde då under konserten, det var verkligen jätteroligt! Efteråt drog jag och Sanna på fest hos Joel och Eddie, sedan skjutsade Joel oss till stan och så gick vi på daltons där vi träffade skönt folk, bland annat esteter. När dom stängde drog vi till Martin, sov där.

Grät flera gånger den dagen också, till exempel på gymnasiearbetet när jag och Sanna skulle kolla på videor från barncancerfonden, jag grät till varenda en och dom var typ 2 min långa högst. Jag grät på sfl-repet när en kvinnan från Sydafrika översatte texten i en låt vi skulle sjunga. Jag gråter åt i princip allt, är så väldigt känslig just nu. Men Gud är med hela tiden❤️

Imorse gick jag och Sanna från Martin till stan. Så hemskt när vi kramades hejdå eftersom hon ska till USA nu i 2 veckor. Det är liksom som om halva jag åker iväg, jag kommer alltså bara vara halv nu i 14 dagar.

Annars har jag inte gjort någonting idag, tog bussen hem och landade på sängen med värmekudde och homeland. Har pratat i telefon med Miriam, Julia, Kristin och Daniela, långa samtal allihop. Jag är så glad och tacksam över människorna som finns i mitt liv, det finns faktiskt inget som räcker till för att beskriva hur fantastiska dom är. Ska ringa mamma en snabbis snart också tror jag, sedan sova typ. Orkar inte ens sätta mig upp så blir bara hemma ikväll. Kan inte minnas senast jag satt hemma en lördagkväll faktiskt.. Kanske blir kyrkan imorgon, om jag tar mig upp, längesen jag var på gudstjänst.. Vi får se

Make me understand you're there for me

2014-10-15 @ 23:48:16 Filed in: Vardag
Kommentarer: 0
Igår gick jag och Sanna till espresso house efter school, gjorde lite på religionsrapporten och pratade massor. Hon är bäst. Sedan gick vi på dansen, bussen hem, såg ph och shf.

Idag har jag varit hemma och mått sämst. Helt yr, illamående, ont överallt och näsblod på det. Som om kroppen säger ifrån alltså, men jag tycker ändå att jag tagit det väldigt lugnt senaste tiden så jag vet inte riktigt.. Åkte förbi Moa, med henne och Sanna, mot eftermiddagen och la grunden för musiken till ASMs nya låt. Hem och ätit en hel liten "burk" laktosfri vitlök-mjukost med kniv, direkt ur förpackningen. Haha aa.. Inte det bästa kanske men det enda jag fått i mig idag så, bättre än inget I guess.

Nu ska jag sova, bestämt mig för att klara hela dagen imorgon! Shit vad allt känns jobbigt nu, helt sjukt egentligen att allt kan vara så extremt bra när det är så här jobbigt med allt också. Det är som om jag mår bäst och sämst samtidigt

Things aren’t the way they were before, you wouldn’t even recognize me anymore

2014-10-14 @ 00:57:18 Filed in: Vardag
Kommentarer: 0
Fått några konstiga "utslag", dök upp under natten typ och har varit kvar hela dagen, men börjar gå ner nu så hoppas det är borta imorgon. Typ röda knottriga fläckar, vet ej vad det är och pallar ej bry hellÄr. Skola, mejlat med Pernilla om lokal för konsert till våren och så har ASM blivit bokade för två nya gig också vilket känns väldigt roligt! Sedan satt jag och Sanna på subway och pratade tills kören började, efter det hem och sett 2 avsnitt homeland. Orkade inte ph idag, får bli dubbelt imorgon eller nått. Nu ska jag försöka sova

I'll use the love you left behind

2014-10-12 @ 22:22:02 Filed in: Vardag
Kommentarer: 0
Låg kvar i sängen fredag morgon, hade ont och kramp så kunde inte annat. Missade scenisk gestaltning och svenska, men tog mig in till stan lagom för gymnasiearbete. Vi skrev klart vår tidsplan och gick sedan till GA för att kolla upp lokal. Men jag hade sån kramp och ont så vi hamnade inne i vilorummet på skolan där jag låg och grinade. Brukar klara av att dölja smärtan rätt bra nu för tiden, men det blev för mycket nu.. Så där ont så man får ren panik och inte vet var man ska ta vägen och jag hade inte kraft eller ork till att ens försöka dölja det just i den stunden. Vägrade sjukhus i alla fall för där finns ingen hjälp att få..

Sanna är finast och stannade med mig tills jag kunde stå igen, jobbigt och svårt men tog mig hem och då la jag mig i sängen bara, såg senare ett avsnitt av homeland. Tog ett bad, rakade benen osv, fixade mig och tog bussen till stan. Mötte upp Sanna, Kungen och Micke och så gick vi på allstar. Träffade himla många favvisar men aa mer orkar jag inte berätta, det var hur roligt som helst i alla fall, bästa kvällen på länge! När dom stängde mötte vi upp Jonas och hans kompisar utanför daltons och så hängde vi med dom tills kl 5 då vi tog taxi hem till en av dom och sov där.

Lördag 10.00 ringde mitt och Sannas alarm och vi åkte in till stan, käkade och pratade om gårkvällen. Sedan tog jag tåget till Ö-vik tillsammans med Julia. Julias mamma hämtade oss och så lämnade dom av mig hemma hos Miriam dit jag skulle för att fira hennes mamma som fyllde 50. Supermysigt och roligt var det, var där från kanske 15 till 20. Mamma hämtade mig och så åkte vi hem och såg Peter pan med Philip och hade myskväll bara. Sedan kom Kristin förbi och vi hade verkligen massor att prata om. Hon åkte vid 00 och då gick jag och la mig, helt slut.

Imorse kom Philip in till mitt rum och kröp ner bredvid mig. Orkade inte kliva upp på ett tag för hade så fruktansvärt ont och kramp as usual. När jag väl tog mig upp var klockan närmare 14. Åt någon grekisk sak med mamma och bara satt och pratade typ. Tog tåget tillbaka till Sundsvall med Julia och nu har jag kommit hem, duschat, tvättat håret och ska se ett avsnitt av homeland, sedan sova!

So what if I don't have a lot to talk about? I shut my mouth and keep it locked until it counts

2014-10-10 @ 00:09:24 Filed in: Vardag
Kommentarer: 0
Det är torsdag. Jag känner mig tom, lite ensam, typ. Kanske för att jag är trött, kanske för att jag inte ätit så bra. Antagligen. I övrigt har dagen varit bra, tårttävling för alla blivande studenter som en del av guldtrofén tex. Kan inte riktigt fatta att det är vår tur nu snart liksom var tog gymnasiet vägen??? Annars har det inte hänt något speciellt, förutom att jag och Moa var bäst på matten och att jag börjat se världens bästa serie (efter oth och grey's då hehe) som heter homeland och att jag och Moa satt och snackade på subbis efter skolan och att hon är bäst och att livet är bäst :-)

Efter skolan i tisdags gick jag och Sanna till barista och satt där tills klockan 20 ca. Pluggade, pratade. Dans 20:30 och sedan hem, ducha och paradise. Igår orkar jag inte direkt skriva så mycket om, annat än att jag pratade i telefon med min bror och att han är världsbäst. Såg även de två nya grey's avsnitten och är typ superjättemegaöverlycklig över ännu en säsong. Ja, det var nog allt.

Det är en sån dag, orkar inte smink. Orkar inte hår. Orkar inte bry

Despite what you've done

2014-10-07 @ 00:32:38 Filed in: Vardag
Kommentarer: 0
I torsdags hade vi ett litet gig med ASM på sax och kam i samband med tjejkvällen på IN vilket var jätteroligt! Hon som "bokat" oss var hur trevlig som helst och vi fick höra väldigt mycket positivt av de som var där så det känns ju bra. Många som kom in som trodde det var en cd som spelades och inte live haha! Vi betalades med presentkort på 1500kr och små goodiebags :-)

Fredagfika med mina favvisar Moa och Felix efter school och sedan åkte jag ut till Birsta med Julia, köpte nya svarta jeans vilket verkligen behövdes! Efter några timmar där åkte jag till Sanna och så skrev vi en ny låt till ASM och pratade typ till 5 på morgonen cirkus.

Lördag klev vi upp vid 12, fikade ute i solen och fortsatte skriva musik. Fixade oss, drog till Tors på fest, då även Julia joinade, sedan vidare till stan, och typ 61 olika krogar med massa härligt folk och kvällen var riktigt bra! Gick hem till Julia och sov där.

Söndag såg vi game of thrones heeela dagen, avsnitt efter avsnitt. Åt ananas trots att jag är allergisk, ångrade mig efteråt kan jag säga..

Idag gick jag och Sanna och åt efter skolan, och försökte plugga lite till samhällsprovet på ons men det blev mest prat. Svårt att låta bli och speciellt så här precis efter helgen! Kör på kulturis, hem och sett paradise. Nu ska jag sovaaa

And now you're wishing me well like you miss me

2014-10-01 @ 23:16:25 Filed in: Vardag
Kommentarer: 0
Idag har jag inte gjort någonting annat än legat i sängen och haft ont och när jag väl somnat har jag drömt hemska drömmar som till exempel att alla mina tänder fallit ut. Ärligt talat mår jag riktigt dåligt just nu så om det är någon som inte fått svar på sms eller när den ringt så är det för att jag knappt orkat kolla mobilen över huvud taget. Precis sett ph i alla fall och nu ska jag försöka sova, hoppas jag får behålla tänderna denna gång. Imorgon ska ASM spela i gallerian mellan 16 och 21 så jag behöver all energi jag kan få

Cause I fear I might break and I fear I can't take it

2014-10-01 @ 02:04:26 Filed in: Vardag
Kommentarer: 0
Vaknade imorse med väärldens mensvärk så det var väl inte direkt den perfekta starten på dagen om man säger så. Med sedan blev det bättre och bättre, hade helt okej lektioner men jobbigt att vi går enda till 17 på tisdagar typ..

Efter skolan gick jag och Sanna till espresso house för middag och såå och pratade på i flera timmar as usual och hon är bäst. När klockan närmade sig 20:30 och dans gick vi mot danceworld, mötte Julia och ja, dansade. Riktigt kul var det idag, typ första gången jag varit fokuserad på riktigt och liksom haft någon energi så!

Efter dansen stod vi och pratade ett bra tag, jag, Sanna och Julia, skrattade mer än på länge haha! 22:15 bussen hem och då mötte jag min moster som hade varit på jobbet. Hem, duscha, tvätta håret, sett ph och svenska Hollywood fruar och nu ska jag sovaA